Hoe kan ik uw offerte vergelijken met die van een andere installateur?

Ons antwoord:

Dat is een hele belangrijke vraag die niet iedereen zich stelt. Tegelijk is het een heel moeilijke vraag om te beantwoorden aangezien er heel veel factoren in het spel zijn die komen kijken bij het inschatten. Wat zijn die factoren die een invloed kunnen hebben op prijs en / of uw beslissing om met iemand in zee te gaan?

  • Gekozen materiaal: soms is het niet altijd duidelijk af te leiden uit offertes of het om hetzelfde materiaal gaat. Dat gaat niet alleen over de hoofdbrok, maar soms ook over accessoires en hulpstukken.
  • Kennis: De tijd dat loodgieter enkel een buis moest leggen, is al eventjes gepasseerd. De berekening van warmteverliezen van uw huis om het vermogen in te schatten, het inregelen van de hydraulische (waterzijdige) kant van uw installatie (ketel en radiatoren), het aanbieden van de juiste oplossing voor de steeds andere omstandigheden, het inregelen van de regelsystemen (weersafhankelijke regelaar), het verzorgen van de keuringen (verbrandingsrapport, keuringsrapport, energielabel,…), de kennis van het materiaal etc. vragen allemaal specifieke kennis die een niet te onderschatten inspanning vragen, zowel naar tijd als geld toe. Dat heeft uiteraard een weerslag op de factuur.
  • Zorg voor de installatie en uitrusting: We horen soms wel eens dat iemand niet wil betalen om de buis perfect recht te hangen, zolang het maar werkt. Wij zijn de mening toegedaan dat het rechthangen van de buis veel verder gaat dan esthetiek. Het verraad een zekere gedrevenheid, interesse en zorg die uw installatie ten goede komt. Om u te overtuigen dat onze zorg geen loze woorden zijn, is er de referentiepagina.
  • Levensduur installatie op lange termijn: door ervoor te opteren om sommige zaken niet als optioneel te beschouwen, maar ze verplicht in onze installatie op te nemen, willen we vermijden dat gekende problemen zich zouden manifesteren door de accessoires en de regels van de kunst links te laten liggen. Het product zal de eerste drie vier jaar misschien uiterlijk gelijk functioneren, maar de praktijk leert dat er na die tijd veel meer kans is op problemen als er niet wordt gekozen voor bijvoorbeeld een vuilafscheider of een extern drukvat.
  • Dienst na verkoop: Wij opteren ervoor om een prijszetting te hanteren die ons toestaat om u ook na de verkoop en installatie te bedienen zoals we zelf zouden willen bediend worden.

U verstaat dat wij het dus zelf heel moeilijk vinden om te zeggen wat exact het verschil is, omdat wij op basis van het voorgaande beseffen dat we de vergelijking niet kunnen maken wegens gebrek aan informatie. Wij raden u dan ook aan om zowel te kijken naar beschikbaar budget, doorslaggevende factoren en buikgevoel zodat u zich goed voelt bij uw keuze. Wij kiezen er heel bewust voor om niet aan afbraakpolitiek te doen van andere installateurs omdat we geloven dat iedereen zijn werk doet naar best vermogen en inzicht en dat onze oplossing ook niet voor iedereen de gezochte oplossing is. Wij zijn uiteraard bereid om samen met u – via mail, telefoon of zelfs ter plaatse – alle mogelijk vragen en bedenkingen te bekijken om voor zover mogelijk te helpen.