Ik heb (misschien / waarschijnlijk) een waterlek. Wat kan / moet ik doen?

Ons antwoord:

Merkt u aan uw installatie dat er iets niet klopt? Denk bijvoorbeeld aan de druk van de centrale verwarming die telkens heel snel wegvalt, sporen van vocht(afzetting) waar die niet horen, druppels op het plafond / de muur / de vloer, de meterteller die toont dat er verbruik is terwijl er niet wordt afgenomen, etc.

Wat onderneemt u dan best? Controleren of u ergens iets van lek of sporen van lekkage kan zien. Ga ook na of de oorzaak iets kan zijn dat u hebt veranderd of veroorzaakt. Twijfelt u? Contacteer ons om het te bespreken. Hebt u te maken met een lek waar u geen schuld treft? Neem dan ook contact op met uw verzekeringsmakelaar. In veel gevallen is het mogelijk dat het om een verzekerd geval gaat (bijvoorbeeld via de brandverzekering). Bespreek uw probleem met uw makelaar, omdat de verzekering vaak zelf voorziet in een lekdetectie. Dat spaart u in de eerste plaats vaak de kost uit om het probleem te localiseren. Daarnaast vermijdt u ook de kans te verliezen dat er een (gedeeltelijke) tussenkomst is. Is het probleem vastgesteld en hebt u een offerte nodig om tot een oplossing te komen? Dan kunnen wij u verder helpen.

Hebt u het waterlek wel zelf veroorzaakt of wordt de schade niet gedekt? Dan kan u ons contacteren om het probleem te bekijken en te bespreken hoe we u kunnen helpen.